OKU

Sırt çantasıyla 45 günde 17 ülke gezen kadın

Çoğumuz nefesimizi daraltan metropol hayatında, ev ile iş arasındaki rutin rotada savrulup duruyoruz. Belki de her geçen gün yaşama sevincimiz bir nebze daha azalıyor. Tüm haftanın yorgunluğunu vüdumuzun her alanında hissederken haftasonu kendimize dahi vakit ayıramıyoruz. Oysa kırabilsek ruhumuzu hapseden o görünmez kelepçeleri, neler başarabileceğimize kendimiz dahi inanamayız. İşte o kelepçelerden kurtulan kadınlardan birisi ile sizi tanıştırmak istiyoruz: Özden Gökçe Yavuz. Kendisi psikolog. 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla şartlar ne olursa olsun insan gerçekten isterse hedeflerine ulaşabileceğini bize gösterdi.

Özden’in Facebook Paylaşımı

“Bir kadın, gücü ve yapabilecekleri sınırlandırılmadığında aslını ortaya koyar. 45 gün boyunca kimsenin boyunduruğu altında olmadan kendi emeğimle bir yola çıktım. Çok yoruldum ama asla koy vermedim. Şimdi kendime bakıyorum da 5 aydır profesyonel iş hayatının içinde ne kadar da yorulmuş, boşvermiş, taviz vermişim bazı şeylerden… Bana bugün çiçek vermeyin efendim. Bana insanın (kadın erkek ayırmadan) köleliğini ortadan kaldıracak, insanca yaşamak için ömrümü tüketmeyecek bir dünya yaratmakta yardım edin. Birbirinizi sevin, başkalarını kendinizmiş gibi sevin.. Sadece insanları da değil, her şeyi..”

Özden’in bir hayali vardı: Avrupa’yı gezebilmek.  Ancak bunun için ne parası vardı, ne de bilgisi… Özden azmetti ve bu hayali için olmazsa olmaz şartları araştırmaya ve gerekli olan en az tutarı hesaplamaya başladı. En sonunda rotasını ve seyahat planını çıkardı. Bir sırt çantası, bir çadır ve biraz cep harçlığı, ama en önemlisi içindeki keşfetme arzusu onun için yeterli olacaktı. Öyle ki, seyahat için gerekli olan ayakkabı ile sırt çantasını bir yakını hediye etmişti ona hayalini gerçekleştirebilmesi için. Gerekli olan cep harçlığını da çizdiği resimleri satarak kazandı. 45 gün içinde, bu süre için neredeyse yok denilebilecek bir cep harçlığı ile 17 ülke ve 38 şehir gezdi ve hayalini gerçekleştirdi. Üstelik yol boyunca yeni insanlar tanıdı, farklı kültürler öğrendi, dış dünyanın tüm lezzetini yerinde deneyimleme fırsatı buldu. Hayat boyu unutamayacağı güzel anılar ile döndü. Üstelik bunu yaparken öyle 5 yıldızlı otellerde kalmadı. Milyonlarca yıldız manzaralı her alan onun için konaklama yeriydi. Ülkeler arası ulaşımda otostop ile seyahat etti. Sırasıyla Yunanistan, Arnavutluk, Karadağ, Hırvatistan, İtalya, İspanya, Portekiz, Fransa, Belçika, Hollanda, Çekya, Slovakya, Macaristan, Sırbistan, Bosna Hersek, Kosova, ve Makedonya’yı otostop ile gezdi. Sadece dönüş için uçak bileti aldığını da ekliyor.

“En güzel anılardan birisi Sırbistan’dan Bosna Hersek’e giderken, genç bir çocuk almıştı aracına. Annesini aradı bir şeyler söyledi, sonra eve götürdü. Annesine bir şeyler yaptırmış benim için. Bir sürü poğaça doldurdular çantama. Meyve suyu da verdiler kocaman. Sonra da otostop noktasına bıraktılar. Tüm aile çok tatlılardı.” “Fransızlar ne zaman zorda kalsam yardım etti. Sırbistan’da bir dağ başında restoranda kaldım. Bir de yolda araçlarına alan kişiler birkaç defa otobüs ve tren bileti hediye ettiler.” şeklinde anılarını anlatıyor.

Özden’in bu hikayesinin tüm okuyucularımıza ilham vermesini diliyoruz.

Yola Çık, Yol Açık

Müjdemi İsterim

Sabahları bir doz iyi haber almak için mail adresini bırak 🙂

Endişelenme, biz de spam'den nefret ediyoruz! Her gün sadece bir eposta göndereceğimize ve reklam içermeyeceğine dair söz veriyoruz.

Beğendim
Beğendim Bayıldım Çok Güldüm İnanılmaz Üzüldüm Kızdım
Kategoriler
OKU

Bir görüş bırak

Müjdemi İsterim
Her gün bir doz iyi haber almak için eposta adresini bırak :)